Гастрит. Причини виникнення

Гастрит. Причини виникнення.

• Назва «гастрит» походить від двох слів латинської мови - «шлунок» і «порушення запального характеру слизової оболонки».
    Гастрит - збірна назва запальних захворювань в слизовій оболонці шлунка. Поразка слизової шлунка може бути як самостійне захворювання, а може бути і як наслідок інших захворювань травної системи організму людини або інтоксикації організму. Розрізняють дві основні форми протікання гастриту - хронічний гастрит і гострий гастрит.

Що ж може стати причиною виникнення гастриту?

• Причиною гастриту шлунка може бути загальна інтоксикація організму, потрапляння в організм інфекцій. Гастрит, може виникнуть на тлі і як наслідок інших захворювань шлунково-кишкового тракту. До виникнення гастриту може призвести хімічне або термічне пошкодження слизової оболонки шлунка. На сьогоднішній момент основною причиною виникнення гастриту медики вважають - наявність в організмі інфекції, збудником якої є бактерія Helicobacter pylori.

Але лікарі не виключають і інші причини виникнення гастриту слизової шлунка:

• тривале недотримання режиму харчування
  • часте вживання у великій кількості гострої їжі
  • зловживання алкогольних напоїв
  • їжа всухом'ятку, недостатнє пережовування їжі
  • спровокувати розвиток гастриту може і неправильне безсистемне і безконтрольне
  • прийняття медикаментів
  • причиною виникнення гастриту може бути і професійні шкідливості пов'язані з трудовою діяльністю, такі як металева або вугільний пил
  • спровокувати гастрит можуть і захворювання інших органів, наприклад нирок, може призвести до ендогенної інтоксикації
  • генетична схильність

Основні симптоми гастриту:

• біль в області живота. Біль може бути, як гострим так і ниючим, зникати з початком прийому їжі або навпаки загострюватися.
  • напади нудоти, що виникають раптово і безпричинно блювота
  • поганий апетит або повна відсутність апетиту
  • спостерігається постійно відрижка
  • мучать напади метеоризму
  • відбувається втрата ваги
  • кожен прийом їжі супроводжується відчуттям переповнення шлунка, вагою. Подібні відчуття можуть виникати як під час прийому їжі, так і відразу ж після закінчення трапези
  • часті запори і як наслідок здуття живота
  • відчуття неприємного присмаку в роті
  • відрижка, що супроводжується кислим присмаком
  • загальний стан організму погіршується - з'являється блідість загальна слабкість всього організму, сонливість

Діагностика гастриту шлунка:

Якщо ви у себе виявили один або декілька з перерахованих вище симптомів необхідно обов'язково звернутися до лікаря гастроентеролога. Тільки доктор зможе провести діагностику і поставити правильний діагноз, а потім призначити необхідну грамотну терапію залежно від форми і тяжкості перебігу захворювання. Спочатку гастроентеролог, в ході первинного опитування та огляду пацієнта, скласти план необхідних первинних діагностичних заходів

• Які обстеження може призначити гастроентеролог:

• загальний аналіз сечі, калу, крові
  • УЗД органів черевної порожнини
  • аналіз на наявність у людини бактерії Helicobacter pylori
  • проведення гастроскопії - огляд відділів травного тракту за допомогою гастроскопа, біопсія слизової оболонки кожного відділу шлунка обстеження шлункової секреції, в ході якої визначають гастрит з підвищеною і зниженою секрецією шлункового соку.

Під час обстежень при гастриті з'ясовується чи не є гастрит шлунка наслідком інших захворювань травної системи, для цього можуть знадобитися додаткові діагностичні заході.

Лікування хронічного гастриту перше, що порекомендує вам гастроентеролог - дотримання спеціальної дієти, відповідно до поставленим діагнозом, призначається медикаментозне лікування, спрямоване на нормалізацію кислотності шлункового соку, лікувальна терапія спрямована на відновлення слизової оболонки шлунка в разі підтвердження наявності бактерій Helicobacter pylori в організмі пацієнта лікарем-гастроентерологом призначається антибактеріальна терапія.

Гастрит слизової оболонки шлунка не є небезпечною патологією, але якщо не дотримуватися рекомендацій лікаря, то можливо різнопланові ускладнення, серед яких - такі захворювання як виразка шлунка, рак шлунка, внутрішня кровотеча. Гастрит в дитячому віці У дітей гастрит найчастіше виникає в слідстві зараження шлунка бактерією Helicobacter pylori. Іноді виникнення гастриту у дитини може бути пов'язано з харчовим отруєнням або з патологіями інших органів шлунково-кишкового тракту. У дітей гастрит зазвичай проходить в гострій формі - сильний біль в області живота, нудота, блювота, рідкий стілець, повна відсутність апетиту. Діагностика та лікування гастриту у дітей проводиться так само як і у дорослих пацієнтів.

Нагадуємо: Жодна стаття чи веб-сайт не зможуть поставити Правильний діагноз.
                                                                                        Необхідна консультація лікаря.
                                                                       Записатись на прийом до спеціаліста прямо зараз:
                                                                                                  ☎ (067) 514 38 38

Записатись на прийом