Серцева недостатність

Що таке серцева недостатність?
Причини, що сприяють розвитку хвороби?
Наслідки розвитку серцевої недостатності?
Діагностика і лікування?

Наше серце, скорочуючись безперервно, постачає кров'ю багатою киснем і всіма необхідними для життя поживними речовинами весь організм. Знаходяться всередині серця чотири камери, збирають кров, а потім виштовхують її в сторону легких і всього тіла. Іноді серце перестає ефективно працювати - перекачувати кров. Серцева недостатність захворювання, при якій наше серце з деяких причин порушує свій правильний режим роботи, втрачається здатність правильно і в необхідній кількості забезпечувати кров'ю органи і тканини організму людини. Серцева недостатньо це хвороба, при якому є ймовірність летального результату, особливо при несвоєчасно надану медичну допомогу.
За даними статистики серцева недостатність захворювання в даний час дуже поширене. Найчастіше описаної патологією страждають жінки.

Причини, які можуть спровокувати виникнення серцевої недостатності:

• стійке підвищення артеріального тиску
  • абсолютне або недостатнє кровопостачання серця - інфаркт міокарда
  • ураження запального характеру серцевого м'яза - міокардит
  • при токсичному отруєнні, в слідстві якого-небудь захворювання, наприклад базедової хвороби

Які наслідки серцевої недостатності спостерігаються в організмі

У слідстві ослаблення серцевого м'яза, яка втратила здатність забезпечувати кровообіг на потрібному рівні відбувається застій крові. Серцева недостатність правого шлуночка серця провокує застій крові в малому колі кровообігу, наслідком чого є скупчення в крові великої кількості вуглекислого газу. У хворого починається задишка, темніють пальці на ногах і руках, кінчик носа, губи, вушні раковини, тобто ділянки найбільш віддалені від серця, може початися кровохаркання. Серцева недостатність лівого шлуночка серця провокує застійні процеси в зоні великого колі кровообіг і як наслідок поява задишки, набряклості, збільшення розміру печінки, в подальшому виникнення гіпоксії - зниження вмісту кисню в органах і тканинах організму, і інші порушення, пов'язані з неправильним обміном речовин в організмі .

Існують два види серцевої недостатності, які класифікуються за швидкістю розвитку патології

Гостра серцева недостатність - ОСН
Хронічна серцева недостатність -ХСН

Гостра серцева недостатність - розвиток захворювання йде дуже швидко. ОСН може розвинутися як за кілька годин так і зовсім в короткий термін протягом декількох хвилин. Прояв захворювання відбувається у вигляді набряку легенів (стрімке збільшення рідини в легенях), нападів ядухи - серцевою астмою, і кардіогенного шоку.

Хронічна серцева недостатність - захворювання серця, провоковане рядом причин, розвивається поступово від декількох місяців до декількох років.

Хронічна серцева недостатність класифікується за різними стадіями тяжкості:

1 ступінь - прояв відбувається при підвищеному фізичному навантаженні у вигляді прискореного серцебиття задишки не спостерігається раніше при аналогічних умовах. У нормальному стані подібні ознаки не спостерігаються. Але людина кілька втомлюється, працездатність знижена.
2 ступінь - поява задишки і підвищеного серцебиття як при незначних фізичних навантаженнях так і іноді виникнення подібних ознак в сотоянии спокою організму
3 ступінь - прискорене серцебиття і задишка з'являються при звичайних невеликих фізичних навантаженнях. Пальці на руках і ногах можуть холодеть, злегка темніти, з'являється сухий кашель іноді може починатися кашель з кровоотхарківаніем. У легенях відбувається застої, з'являються вологі хрипи. Поява набряків на ногах. Спостерігається незначне збільшення печінки. Людина відчуває різке зниження працездатності.
4 ступінь - Задишка турбує, навіть коли людина знаходиться в сотоянии спокою, потемніння кінцівок спостерігається різкіше, набряклість легенів посилюється. Людина відчуває довготривалі ниючі болі з лівого боку в області серця. Набряклість проявляється не тільки в області нижніх кінцівок, а й поширюється по всьому тілу. Збільшена щільність печінки. Людина знаходиться в описаному сотоянии непрацездатний.

Діагностика серцевої недостатності

Для діагностики серцевої недостатності лікарі-кардіологи використовують комплексний підхід, який включає в себе:

• первинна консультація кардіолога - пацієнт розповідає доктору про всіх, що турбують його симптомах, доктор оглядає пацієнта, вимірює
  • артеріальний тиск і призначає подальшу діагностику, що включає в себе
  • аналіз крові,
  • електрокардіограму, доктор робить ЕКГ як в спокої так і після незначному фізичному навантаженні,
  • УЗД серця
  • рентген грудної клітини

Дуже важливо при діагностиці захворювання виявити як саму патологію, так і причину а іноді і ряд причин і захворювань, які спровокували виникнення серцевої недостатності.

Лікування серцевої недостатності

Лікування гострої серцевої недостатності
Необхідно вжити екстрених заходів по стабілізації самопочуття пацієнта - стабілізувати артеріальний тиск, нормалізувати ритм серця, прибрати або знизити больовий синдром. Подальше лікування спрямоване на усунення патології, що викликала гостру серцеву недостатність.

Лікування хронічної недостатності
В даному випадку доктор направить лікування на стабілізацію роботи серця, виведенню надмірної рідини з організму. Дуже важливий комплексний підхід, що включає в себе як медикаментозне лікування, так і зміни звичайного неправильного способу життя. Якщо у людини надмірна маса тіла, лікар порекомендує позбутися, у міру можливості від зайвих кілограмів, виключити шкідливі звички, такі як надмірне вживання алкоголю, куріння. Необхідно дотримуватися спеціальної дієти, зі зменшеним вживанням солі. Щоденні посильні заняття фізкультурою дадуть позитивний ефект і допоможуть швидше впоратися з хворобою.

Нагадуємо: Жодна стаття або сайт не зможуть поставити правильний діагноз.
                                                                                    Необхідна консультація лікаря.
                                                                       Записатися на прийом до фахівця прямо зараз:
                                                                                                  ☎ (067) 514 38 38