Виразкова хвороба шлунка

Виразка шлунка - патологічні зміни локальної зони слизової шлунка. У нормальному здоровому стані слизова оболонка шлунка знаходиться в умовах впливу двох основних факторів захисного і агресивного.

• У ролі захисного фактора виступає слиз, вироблення якої здійснюється безпосередній слизовою оболонкою шлунка.
  • У ролі агресивного фактора виступає шлунковий сік, за допомогою якого здійснюється перетравлювання їжі шлунком.

Поки два основні чинники знаходяться в стані рівнодіюча, захисний шар захищає стінки шлунка від впливу на них агресивного шлункового соку, а шлунковий сік розщеплює отриману їжу, відбувається правильна робота шлунка.

Якщо цей баланс порушений і агресивний фактор починає переважати над захисним в будь-якої із зон шлунка - це і викликає виразкову хворобу шлунка. Причини, що викликають дисбаланс захисного і агресивних чинників в шлунку і як наслідок виникнення виразки шлунка і дванадцятипалої кишки існує безліч. Однією з основних причин називають наявність мікроба Helicobacter pylori.

Друга основна причина, що викликає захворювання - вживання нестероїдних протизапальних ліків, серед яких диклофенак, анальгін, аспірин:

• Виникнення злоякісних пухлин
  • Пухлини сусідніх органів, як доброякісні так і злоякісні
  • У людей, хворих на цукровий діабет
  • Хронічні запалення органів шлунково-кишкового тракту
  • Венеричне інфекційне захворювання - сифіліс, туберкульоз
  • У людей ВІЛ-інфікованих
  • Розвиток виразки може викликати зловживання курінням
  • Зловживання алкоголем
  • Надмірне вживання кави і продуктів містять великий відсоток кофеїну
  • Стану нервово-психологічного перевантаження - постійні стреси, депресії, нервові напруги, стан тривоги
  • Стан «травматичного шоку», яке може настати у людини, якщо отримана сильна травма або опік, ♦ ♦ ♦ Неправильне без системне харчування
  • Часте вживання концентратів, напівфабрикатів
  • Надмірне вживання копченого, солоного, гострого, смаженого, газованих напоїв, дуже гарячою або дуже холодної їжі

Іноді виразка шлунка може виникнути в результаті вживання надмірної кількості солодкого. Виразка шлунка може бути з кровотечею, проривом - виникнення в шлунку наскрізного дефекту, з кровотечею і проривом одночасно, без кровотечі і прориву. Кожна з перерахованих видів виразки шлунка може протікати в хронічній або гострій формі.

Основні симптоми прояву виразки шлунка:

• Основна ознака виразкової хвороби шлунка це біль у верхній частині живота.
  • Біль може виникати як після вживання їжі - або біль виникає натощах і проходить після прийняття їжі ♦ Рідше симптоми виразки шлунка проявляються у вигляді нудоти і навіть блювання
  • Поява печії, відрижки
  • Людина може схуднути.
  • Діагностика виразкової хвороби шлунка
  • Консультація гастроентеролога
  • Клінічний аналіз крові
  • Аналіз калу на приховану кров
  • Рентгенологічне дослідження

• Ендоскопічне дослідження - на сьогоднішній день є найбільш інформативним методом при діагностиці виразки шлунка. В ході цієї діагностики візуально підтверджується або виключається виразка шлунка. У разі підтвердження діагнозу можна достовірно визначити область локалізації патології, уточнити глибину, визначити форму і розмір пошкодження слизової шлунка. А так же побачити і оцінити зміни слизової шлунка в області виразки. В ході ендоскопічного дослідження є можливість провести прицільну біопсію.
  • Біопсія - діагностика на визначення доброякісності або злоякісності ураженого виразкового ділянки Лікування виразки шлунка У разі виявлення мікроба Helicobacter pylori лікувальна терапія спрямована на знищення бактерій, після чого забезпечуються сприятливі для загоєння виразки умови, Можуть бути прописані медичні препарати, дія яких напрямку на придушення підвищеної кислотності шлунка, Застосування вітамінних препаратів, Для поліпшення обмінних відсотків призначається Пантотеновакислота
  • Вітамін U - надає знеболюючу дію У разі виявлення вищеописаних симптомів виразки шлунка необхідно обов'язково звернутися до гастроентеролога і пройти ретельне діагностичне обстеження. Не варто відкладати похід до лікаря «на потім», тому що це загрожує негативними наслідками - сильним болем, кровотечею з області виразки, прорив виразки, і згодом виникнення перитоніту. У разі правильної своєчасної діагностики та своєчасного лікування - виразка шлунка захворювання, яке успішно лікується

Нагадуємо: Жодна стаття чи веб-сайт не зможуть поставити Правильний діагноз.
                                                                                        Необхідна консультація лікаря.
                                                                       Записатись на прийом до спеціаліста прямо зараз:
                                                                                                  ☎ (067) 514 38 38

Записатись на прийом