Поліп ендометрія

Поліп ендометрія або поліпоз ендометрія (множинне утворення поліпів у матці) - патологія, яка може виникнути у жінок будь-якого віку.У молодих жінок до 30 років поліпоз ендометрія зустрічається рідко. Після 35 років, за даними медичної статистики, кількість жінок з патологіями даного характеру збільшується, а до 50 років ще у більшої число жінок виникає це захворювання.

Ендометрій - внутрішня слизова оболонка тіла матки. У деяких випадках ендометрій починає розростатися, в цьому випадку йдеться про гіперплазії ендометрія в матці. Розростання відбувається за рахунок порушення гормонального фону в організмі жінки. Існує кілька типів гіперпластичних процесів ендометрія, серед яких найчастіше зустрічається - поліпи ендометрію.
Поліпи ендометрія - доброякісні утворення в слизовій внутрішньої стінки матки.

Поліпи - патологічні утворення, що складаються з тіла і ніжки, за допомогою якої він кріпиться до стінки матки.

Види поліпів ендометрія:

• залозистий поліп,
  • железисто-фіброзний поліп,
  • фіброзний поліп
  • аденоматозний або передраковий поліп

Причини появи патології - поліпи ендометрію в матці:

• порушення гормонального фону у жінок
  • різного роду травми порожнини матки, серед яких, аборти, часті діагностичні вискоблювання без належного контролю, носіння внутрішньоматкової
  • спіралі довгий час, мимовільні викидні, пологи, з рештою ділянками плаценти і згустками крові, які через деякий час перероджуються в сполучну тканину і утворюють поліпи
  • запальні процеси гінекологічного характеру у жінки
  • цукровий діабет - один з чинників підвищує ризик виникнення поліпа в матці
  • ожиріння
  • гіпертонічна хвороба
  • причиною появи поліпа може бути як один з перерахованих вище факторів, так і кілька

Симптоми прояви гіперпластичного процесу, такого як поліпи ендометрію в матці: Якщо, поліп ендометрія один і невеликого розміру, то може і не проявлятися ніяких симптомів.

Якщо розміри поліпа в матці великі або в матці утворилися кілька поліпів, що носить назву - поліпоз ендометрія виявляються такі симптоми:

• порушення менструального циклу
  • під час менструації виділення більш рясні, ніж раніше
  • з'являються виділення в проміжках між менструальними циклами
  • менструальні болі можуть посилитися
  • жінка може відчувати болі внизу живота після статевого акту
  • з'являються виділення у вигляді рясних білій, більш виражене прояв цього симптому, при поліпах більших розмірів
  • якщо жінка перебуває в періоді менопаузи, то у неї можуть спостерігатися епізодичного кровотечі

Також в діагностичних цілях застосовується аспіраційна біопсія - метод заснований на витяг невеликого зразка тканини ендометрія матки і подальше обстеження отриманої тканини слизової під мікроскопом.

• Лікування поліпа ендометрія в матці.
    Після виявлення поліпа ендометрія в матці за допомогою трансвагінального УЗД, гінеколог призначає лікування. Основний метод лікування поліпів в матці - видалення поліпів в порожнині матки під наркозом. Дана процедура виконується за допомогою гистероскопа.
  • Гістероскоп - спеціальний збільшувальний прилад, за допомогою якого поліп виявляється і віддаляється, а місце його виявлення ретельно вискоблюється. Під час діагностично-лікувальної процедури гістероскопії порожнину матки оглядається, на предмет пошкоджень різного роду.
    Віддалений поліп і зішкріб відправляється на гістологію і обов'язково досліджується, для визначення структури і типу.
  • Після видалення поліпа ендометрія і отримання даних гістології в залежності від результатів вирішується питання про подальший перебіг лікування. Якщо поліп фіброзний, а відхилень менструального циклу немає, то лікування на цьому етапі завершується. Жінка повинна пройди профілактичний огляд через 3 і 6 місяців.
  • Якщо ж виявляється фіброзна форма поліпа або залізисто фіброзна, то після гістероскопії прописується гормональна терапія. Тривалість цього лікування від трьох до шести місяців.
    Лікування адематозного поліпа, має проводиться активно і радикально. Якщо дана патологія виявляється у жінки дітородного віку, то призначається негайне видалення поліпа в матці і після - гормональна терапія, з частим узі контролем. У разі повторення освіти аденоматозного поліпа ендометрію - призначається операція з видалення матки - екстирпація матки.
  • Якщо у жінки є видимим генетична схильність до онкологічних утворень, то операція проводиться і з видалення матки з придатками. Жінкам, вік яких більше 45 років при виявленні патології поліп ендометрія адематозного типу показано таке лікування - це видалення матки.
  • Ускладнення, що виникають при поліпи ендометрію.
  • Головним ускладненням - це безпліддя.
  • Порушення менструального циклу.
  • У злоякісну форму можуть переходити тільки поліпи мають аденоматозну форму.

Фахівці нашої клініки проведуть повний спектр діагностичних процедур і підберуть індивідуальний, найбільш ефективний саме для Вас, метод лікування. Для цього в нашій клініці є всі необхідні умови для проведення правильної діагностики на узі апаратах експертного класу, і колектив лікарів гінекологів та фахівців УЗД з багаторічною продуктивної лікарською практикою, здатних поставити правильний діагноз і призначити правильний хід лікування.

Будьте здорові!

Нагадуємо: жодна стаття або сайт не зможуть поставити правильний діагноз.
Необхідна консультація лікаря.
Записатися на прийом до фахівця прямо зараз:
☎ (067) 514 38 38

Записатись на прийом