Загальний аналіз сечі. Про що говорять показники

Загальний аналіз сечі. Про що говорять показники?

Загальний аналіз сечі - один з найважливіших аналізів. За аналізом сечі можна судити про стан здоров'я багатьох органів. Загальний аналіз сечі проводиться за допомогою спеціальних автоматизованих систем - аналізатора і тест-смужок, що дозволяють визначити всі показники сечі.

Розглянемо основні показники :

• Колір сечі - нормою колір сечі повинен бути соломенно- жовтий, якщо колір сечі темний, нагадує колір добре завареного чаю це може свідчити про хвороби печінки, серед яких може бути гепатит, або церроз. Якщо сеча набуває «колір м'ясних помиїв» лікар запідозрить гломерулонефрит - захворювання нирок.
  • Прозорість - в нормі сеча має бути прозора. Якщо сеча каламутна або в сечі присутні пластівці це явно вказує на присутність деяких захворювань. Дана картина може спостерігатися при наявності запальних процесів в нирках або в сечовивідних шляхах.
  • Запах сечі - нормою є не різкий запах сечі.
  • Щільність - нормальний показник повинен розташовуватися в інтервалі від 1008 до 10025 г / літр. Показник щільності може вирости в разі зневоднення організму або високої концентрації глюкози в крові.
  • Реакція сечі або pH-показник, що визначає чи є сеча кислої, лужної, або нейтральною. Нормою є слабокисла або нейтральна сеча у дорослої людини показник pH коливається від 5,0- 7,0
  • Білок в сечі. У здорової людини білок в сечі відсутня або цей показник прагне до 0 і становить не більше не більше 0,033% г / л. Якщо вміст білка в сечі перевищує допустиму норму це може говорити про інфекційні запальних або аутоімунних захворюваннях нирок, може говорити про ниркову недостатність або про будь-які виснажливих фізичних навантаженнях.
  • Глюкоза - в нормі глюкоза повинна в сечі відсутні або не більше 0,8ммоль / л. При правильній роботі нирки повинні її повністю резорбувати. Присутність глюкози в сечі може говорити про наявність у людини цукрового діабету або деяких захворювань онкологічного характеру.
  • Кетонові тіла - нормою є їх відсутність в сечі. У разі якщо кетонові тіла все ж виявлені в сечі це швидше за все указивакт на різні захворювання нирок, може свідчити про важких інфекційних захворюваннях, про діабет або про захворювання щитовидної залози.
  • Рівень білірубіна- в нормі в сечі бути не повинно. Якщо ж показник все ж таки присутня і він високий це може свідчити про різних захворюваннях печінки, наприклад про перенесений гепатит про цироз печінки або інших хворобах.
  • Лейкоцити - нормою є відсутність лейкоцитів в сечі або мінімальну присутність в одиничному кількості. Підвищений показник лейкоцитів в сечі може говорити про запальних процесах нирок або сечовивідних шляхів у людини таких як цистит або простатит.
  • Рівень еритроцитів - кров'яні тільця, норма показника рівня еритроцитів - повна відсутність або одиничне присутність. Значна кількість еритроцитів оповідає про наявність аутоімунних поразок - це може бути важкі хвороби нирок, сечокам'яна хвороба, запальні захворювання.
  • Показник солі - в нормі, коли цей показник в сечі знаходиться в одиничному числі. Якщо ж кристали солі не поодинокі в сечі це свідчить про наявність сечокам'яної хвороби. У цьому випадку лікар обов'язково направить пацієнта на ультразвукове обстеження.
  • Бактерії - в нормі бактерії мають бути відсутні в сечі. У разі виявлення бактерій в сечі може говорити про присутність інфекційно-запального процесу в системі сечовиділення.
  • Паразити в сечі - в нормі повинні бути відсутніми
  • Гриби в сечі - в нормі повинні бути відсутніми

У профілактичних цілях лікарі рекомендую здавати аналіз сечі один раз на рік. Адже за таким недорогому але дуже інформативному діагностичного дослідження можна виявити захворювання або навпаки упевнитися, що з вашим організмом все в порядку.

Як правильно здавати сечу?

По-перше ввечері, напередодні, необхідно не вживати в їжу продукти, що містять цукор у великій кількості, для уникнення неправильного результату під час обстеження. Серед таких продуктів можна перерахувати - мед, виноград. Не можна вживати алкогольні напої, їсти буряк. Відмовитися від прийому лікарських препаратів. Для аналізу необхідно мати чисту спеціально куплену в аптеці ємність або скляну стерильну пляшечку з щільною кришкою. Підготувати пляшечку необхідно заздалегідь, ретельно вимивши і прокип'ятивши і саму ємність і кришку.
Збір сечі здійснюється вранці, відразу після сну. Необхідно дотримати особисту гігієну, зробивши туалет зовнішніх статевих органів. У ємність збирається перша порція сечі. Іноді для детального обстеження необхідні три баночки в які збирається перша, а потім друга порція сечі і третя. Загальний аналіз сечі ви можете здати в нашій лабораторії в Дніпрі в будь-який день крім неділі. Аналіз приймається з 8.00 до 13.00. щодня.
                                                Нагадуємо: Жодна стаття чи веб-сайт не зможуть поставити правильний діагноз.
                                                                                        Необхідна консультація лікаря.
                                                                       Записатись на прийом до спеціаліста прямо зараз:
                                                                                                  ☎ (067) 514 38 38