Мастит. Лікування маститу молочних залоз у м.Дніпро.

Мастит - гострий запальний процес відбувається в молочній залозі, що розвивається в основному в післяпологовий період. Захворювання зустрічається у 5% жінок в більшості первісток. Обумовлено це порушенням прохідності молочних проток однією з основних причин цього є неправильне і невміле зціджування молока. Рідше мастит зустрічається у жінок після 35 років, які народжують другу або третю дитину. У цьому випадку причиною захворювання може бути ослаблення імунітету.

Основною причиною виникнення маститу є бактеріальна інфекція, збудником якої є золотистий стафілокок.

У чоловіків мастит зустрічається вкрай рідко - але все ж випадки маститу грудей спостерігаються і у чоловіків. Причинами появи маститу у чоловіків може стати і гормональний збій, мастит у чоловіків може бути спровокований на цукровий діабет, виникнення патології може бути пов'язано з операцією по імплантації грудних протезів.

Основні ознаки маститу у жінок:

• сильні болі в молочній залозі
  • молочні залози збільшуються в обсязі, стають щільними
  • при дотику шкіра в районі молочної залози гаряча
  • колір молочної залози значно червоно нормального стану
  • підвищення температури тіла до 38 градусів і більше
  • при годуванні груддю жінка відчуває великий дискомфорт і хворобливий відчуття
  • жінка відчуває озноб, з'являється слабкість, може виникнути головний біль
  • відтік молока порушується

Якщо навіть при повному зціджуванні молочних залоз - температура тіла у жінки не знижується, головний біль не проходить, жінка втомлена, сонлива, відчуває «ломоту» у всьому тілі, пульс частий - це говорить що у жінки розвивається мастит грудей. І необхідно обов'язково почати термінове лікування.
    Якщо не вжити швидкі заходи і не лікувати мастит молочних залоз на ранніх стадіях, то захворювання дуже швидко перейде в наступну стадію - в стадію гнійного маститу.

Основний ознаки гнійного маститу:

• підвищення температури тіла до 39 градусів і більше
  • поява або посилення головного болю
  • біль в молочних залозах посилюється
  • з'являється біль в пахвових лімфовузлах, лімфовузли збільшуються в розмірі і стають щільними

Що може спровокувати появу маститу:

• Тріщини в соску, через які і може потрапити золотистий стафілокок,
  • Якщо в організмі жінки є інфекції такі, як пієлонефрит, тонзиліт, і подібні, то інфекція в молочну залозу може потрапити через кров.
  • Застій молока в молочних залозах, що призводить до скупчення грудного молока в протоках. Порушення відтоку молока, провокує утворення в протоках «пробок» з загустілого молока. Загусло молоко містить поживні речовини, що сприяють швидкому розвитку бактерій.

Медики класифікують мастит на два основних види:

• Лактаційний мастит - виникає в період грудного вигодовування дитини і безпосередньо пов'язаний з грудним вигодовуванням,
    Медики класифікують мастит на два основних види:Нелактаціонний мастит - мастит виникає у жінок в слідстві гормонального дисбалансу, травми молочної залози та інших факторів. Розвиток маститу стрімке - протягом доби або 2-х.

Фактори, які підвищують ризик утворення лактаційного маститу молочних залоз:

• мікротріщини сосків
  • неправильне і неповне зціджування грудного молока

При правильному і повному зціджуванні грудного молока, правильному і своєчасному масажі грудної залози закупорка молочних проток йде. Якщо не усунути лактостаз, то протягом 2-3 діб патологічний лактостаз переходить в початкову стадію маститу.

• плоска або втягнута форма сосків, що утрудняють немовляті смоктання грудей, що призводить до застою в слідстві неповного
  • випорожнення грудей.
  • хронічні інфекційні захворювання
  • недотримання норм особистої гігієни і чистоти молочної залози при годування малюка грудьми

Фактори що сприяють виникненню нелактаціонний маститу:

• гормональний дисбаланс
  • травма молочної залози
  • надмірне перебування на сонці або захоплення солярієм
  • без контрольний прийом оральних контрацептивів
  • ускладнення після простудних захворювань ОРЗ і грип

Діагностика маститу грудей:

• При описаних вище ознаки та симптоми необхідно негайно в найкоротші терміни звернутися до лікаря.
  • Лікар поставить кілька запитань про загальний стан жінки. Огляне груди візуально, проведе пальпаторне дослідження молочних залоз.
  • Візьмуть загальний аналіз крові, і якщо в аналізі крові знаходять сліди запалення, то це підтверджує наявність маститу грудей.
  • Може знадобитися УЗД молочної залози, що дозволяє виявити інфільтрати і гнійники
  • Досліджують грудне молоко.
  • Якщо мастит перейшов в гнійну стадію - для проведення бактеріологічного дослідження візьмуть пункцію з інфільтрату.

Для діагностики нелактаціонний маститу проводяться такі заходи:

• дослідження виділень з соска,
  • пункція і аналіз вмісту утворень,
  • гістологічне обстеження тканин взятих при біопсії
  • лікування маститу

Лікування маститу необхідно проводить під контролем лікаря. Лікування залежить від стадії захворювання. Лікування маститу включає в себе прийом препаратів, які знімають запалення, пригнічують ріст бактерій. Призначають і болезаспокійливі препарати, що сприяють зменшенню болю. Призначається періодичне повне зціджування грудей. Можна накладати охолоджуючі пов'язки. Симптоми маститу при правильно-підібраною тактики лікування як правило йдуть на протязі п'яти днів. Гнійний мастит потрібно звернення до хірурга, тому що іноді потрібно розкрити абсцес і спорожнити гній з молочної залози. Якщо не зробити подібну маніпуляцію своєчасно, то виникає ризик поширення гнійного процесу на всю молочну залозу, отримуючи абсцес всієї молочної залози. Паралельно до хірургічного втручання при лікуванні гнійного маститу призначають прийом антибіотиків.

Профілактика маститу нелактаціонний:

• Необхідно здавати аналізи на гормони такі як пролактин, прогестерон, тестостерон, та інші вже відштовхуючись від отриманих результатів проводять гормонотерапію - підвищують або знижують рівень гормонів в організмі жінки.
  • Протипоказано загоряти топлес
  • У соляріях і при прийнятті сонячних ванн на пляжі необхідно обов'язкове використання захисних кремів. Маммологи рекомендую наносити захисні креми навіть на ділянки молочної залози приховану під купальником.
  • Обов'язково дотримуватися годинник, безпечного перебування і засмаги на сонці,
  • Починаючи з 15 років необхідно перевіряти груди у мамолога не рідше 1 разу на рік.

Профілактика лактаційного маститу:

• Необхідно після кожного годування зціджувати залишки молока, ретельно дотримуватися правил особистої гігієни та гігієни годування дитини. Дотримуватись чистоти рук, обполіскувати груди після кожного годування малюка.
    необхідно уникати переохолодження грудей і тримати груди в теплі,
    проводити профілактику саден, тріщин соска і області близько соска

Запрошуємо Вас пройти повне діагностичне обстеження грудних залоз і отримати консультацію висококваліфікованого мамолога в нашому діагностичному центрі "Довіра" в Дніпрі. Лікар мамолог проведе повне і правильне обстеження і призначить необхідне індивідуальне лікування такого захворювання як мастит молочних залоз.

Нагадуємо: жодна стаття чи сайт не зможуть поставити правильний діагноз.
                                                                                   Необхідна консультація лікаря.
                                                                  Записатися на прийом до спеціаліста прямо зараз:
                                                                                          ☎ (067) 514 38 38
Записатись на прийом